nákupní vozík, ovoce

Každý měsíc je to stejné – musíte počítat každou korunu, a do výplaty je to ještě tak daleko… Jak to tedy udělat, abyste se svými penězi nejen dobře „vyšli“, ale také případně i něco ušetřili?

Klasickou metodou byl, je a zřejmě i bude systém obálek, nebo chcete-li hromádek. Po výplatě zaplaťte to, co je nezbytně nutné – nájem, energie, splátky úvěrů, školné a stravné dětem a další opakující se platby. Ideální je na ně mít trvalý příkaz, aby platby odcházely samy, a vy prostě musíte hospodařit celý měsíc s tím, co zbyde.

Zůstatek finančních prostředků tedy rozdělte do obálek nebo na hromádky, označené podle vašich běžných výdajů: auto, telefony, nákupy, kultura a sport, doprava do zaměstnání, děti, a podobně.

Tak a nyní se podíváme na obálku označenou jako nákupy – tu musíte ještě rozdělit na nákupy nutné, což jsou potraviny a na ostatní, kam patří drogerie, oblečení a obuv, domácnost a další skupiny výdajů.

Jak tedy ušetřit při nakupování? Říkáte, že to nejde? Ale ano, právě opak je pravdou. Na nákupech se dá ušetřit, a to nemalá suma! Anebo se třeba dají prostředky ušetřené za drogerii přesunout na, už tolik potřebné, nové boty. Některé rady se vám budou možná zdát směšné, ale nepodceňujte je – jsou to prověřené a osvědčené tipy:

  • velice důležité je mít s sebou připravený seznam potravin a toho se důsledně držet; bez něj totiž budete obcházet všechny regály a vezmete vše, o čem si myslíte, že je potřebné
  • na nákup se vydejte tehdy, když jste nasyceni; to co s vámi dokáže udělat hlad při pohledu na plné regály, jste už určitě zažili: prostě koupíte bez rozmyslu všechno, protože na to máte najednou obrovskou chuť
  • je-li to jen trochu možné, neberte na nákupy děti; ty jednak chtějí vše, co vidí (ty starší vám nanosí půl vozíku dobrot dřív, než vy si promyslíte, co vlastně chcete kupovat); jindy – aby děti mlčely a nezlobily – jim sami strčíte do ruky čokoládu, brambůrky, anebo nějakou hračku – zkrátka něco, bez čeho by se zcela jistě obešly
  • obezřetní buďte při „akčních slevách“ – mnohdy ani nejde o slevu, ale o reklamní trik: to se jednoduše uvede vyšší původní cena a ta takzvaná sleva je běžná cena, za kterou se všude zboží prodává; ale ani na skutečné akce se příliš neupínejte – zlevněného zboží koupíte většinou zbytečně moc, aniž byste ho potřebovali. A pozor -zlevněné zboží mívá často krátkou trvanlivost a než celou nakoupenou zásobu stačíte zkonzumovat, výrobky se vám zkazí…; nemluvě o tom, že některé produkty mají špatnou kvalitu, už když je kupujete

A co říct závěrem? Nechoďte nakupovat bez předchozího plánu a nakupujte s rozvahou – to znamená, abyste koupili to, co potřebujete, a ne to, k čemu vás nabádá reklama či přímo obchodník.

Sdílet přátelům

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *